مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 16:552023-01-18اقتصادي

سهم سوخت نیروگاه ها در آلودگی هوا چقدر است؟


به عقیده صاحب نظران حوزه انرژی، نباید با معرفی کردن نیروگاه ها به عنوان تنها دلیل آلودگی از دلایلی که منشأ اصلی آلودگی هوا هستند غافل شد.

- باشگاه خبرنگاران در یادداشتی نوشت: سال هاست که با شدت گرفتن میزان آلایندگی هوای کلانشهر ها در زمستان،  انگشت اتهام به سمت نیروگاه ها و به عبارت ساده تر مازوت سوزی آن ها معطوف شده است.

درحالیکه میزان سوخت مصرفی نیروگاه ها در رسانه ها و از سوی مسئولین اعلام می شود و نشان می دهد نقش نیروگاه ها در آلایندگی هوا بسیار اندک است و اعداد و درصد کاهشی آن ها نیز قابل استناد است.

در شهر ها به غیر از نیروگاه ها، صنایع، دیگر واحد های تولیدی و حجم عظیمی از خودرو ها هم هستند که در آلایندگی شهر ها و حومه کلانشهر ها نقش دارند، اما کمتر به سهم آن ها پرداخته شده و نقش آن ها در آلایندگی مغفول مانده است.

به استناد ترازنامه سالانه انرژی که به عنوان یکی از مستندات ملی کشور در خصوص مصرف انرژی و تبعات زیست محیطی آن شناخته می شود، بخش حمل و نقل در تولید ذرات معلق (SPM) 80.

49 درصد سهم در ایجاد آلایندگی شهر ها دارد، در حالیکه این سهم برای کلیه نیروگاه های کشور که مصرف کننده عمده نیز هستند تنها 6.

31 درصد است.

سهم 6 درصدی نیروگاه های حرارتی برق در آلودگی هوابر اساس استاندارد های مذکور در حوزه مصرف انرژی، این سهم 6 درصدی نیروگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم سوخت نیروگاه ها در آلودگی هوا چقدر است؟

سهم سوخت نیروگاه ها در آلودگی هوا چقدر است؟