مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 13:102023-01-18اقتصادي

خاورمیانه به مدار بازمی گردد


پس از بهبود فراتر از انتظار در سال 2022، امسال شاهد بازگشت گردشگران بین المللی به سطح قبل از همه گیری در برخی مناطق بویژه خاورمیانه خواهیم بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس گزارش جدید سازمان جهانی گردشگری، ورود گردشگران بین المللی می تواند به 80 تا 95 درصدِ سطوح قبل از همه گیری کرونا در سال جاری میلادی برسد که این امر به عواملی چون میزان رکود اقتصادی، بهبود مداوم سفر در آسیا و اقیانوسیه و شرایط جنگ روسیه در اوکراین بستگی دارد.

رشد مثبت برای همه مناطق طبق داده های جدید منتشر شده در نخستین گزارش سازمان جهانی گردشگری در سال، بیش از 900 میلیون گردشگر در سال 2022 به سفرهای بین المللی رفته اند که دو برابرِ تعداد ثبت شده در سال 2021 بوده است، هرچند این تعداد هنوز 37 درصد کمتر از سطوح قبل از همه گیری کرونا است.

مناطق مختلف جهانی افزایش قابل توجهی در تعداد گردشگران بین المللی ثبت کرده اند که در این میان، خاورمیانه از قوی ترین افزایش نسبی برخوردار بوده؛ زیرا تعداد ورودی ها به 83 درصد از تعداد قبل از همه گیری کرونا افزایش یافته است.

اروپا با استقبال از 585 میلیون نفر در سال 2022 به 80 درصد از سطوح قبل از همه گیری کرونا رسیده است.

آفریقا و آمریکا هر دو حدود 65 درصد از بازدیدکنندگان قبل از همه گیری را بازیابی کرده اند، درحالی که آسیا و اقیانوس آرام به دلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاورمیانه به مدار بازمی گردد

خاورمیانه به مدار بازمی گردد