مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 11:102023-01-18اقتصادي

لزوم جلوگیری از عوامل مخرب سنتی، مدرن در جنگل های شمال


رییس اداره منابع طبیعی محیط زیست نکا، بر لزوم جلوگیری از عوامل مخرب سنتی و مدرن و سرمایه گذاری در این زمینه تأکید کرد و گفت: نمی توان این منابع طبیعی و غنی را تمام نشدنی و تا ابد قابل برداشت دانست؛ - بلکه در صورت محافظت نشدن و استفاده بهینه از آن با بزرگ ترین طوفان ها، سیل، رانش زمین و سایر بلایای مخرب روبه رو می شویم که نابودی خاک های زراعی و خالی شدن سفره های آب های زیرزمینی که بستر حیات، توسعه کشاورزی و تغذیه میلیون ها انسان است را به دنبال خواهد داشت.

مازندران با داشتن سطح وسیعی از پوشش جنگلی - مرتعی و آب و هوای مطبوع از لحاظ اکوسیستم، گردشگری، اقتصاد و دیگر موارد بسیار مورد توجه است.

از این رو سالانه میزبان تعداد بیشماری از مسافران و گردشگران سراسر کشور است، بنابراین نگهداری صحیح و جلوگیری از عوامل مخرب این پهنه سبز، بکر و زیبا امری ضروری است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نکا در خصوص راهکارهای کاهش مشکلات زیست محیطی مازندران در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه عمر جنگل های هیرکانی در شمال کشور حدود 50 میلیون سال است؛ این پوشش گیاهی انبوه به همراه کوه های ارتفاعات البرز در مقابل رطوبت ناشی از دریای خزر ایستاده و سبب بارش باران از ابرهای حاصله می شود که در پی این بارش ها، استان های شمالی ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم جلوگیری از عوامل مخرب سنتی، مدرن در جنگل های شمال

لزوم جلوگیری از عوامل مخرب سنتی، مدرن در جنگل های شمال