مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 10:552023-01-18دانش

همکاری «جیمز وب» و «چاندرا» برای ثبت یک تصویر خیره کننده


یک تصویر چند تکه جدید از سحابی رتیل منتشر شده است که شکل گیری ستاره های خیره کننده در این مهدستاره ای را به تصویر می کشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا و رصدخانه پرتو ایکس چاندرا با هم متحد شدند تا یک نمای جدید از منطقه ی تشکیل ستاره معروف به سحابی رتیل ارائه دهند.

سحابی رتیل که به طور رسمی با نام دورادوس 30 (30 Doradus) شناخته می شود، در فاصله 161 هزار سال نوری از ما در کهکشان ابر ماژلانی بزرگ واقع شده و بزرگترین و درخشان ترین منطقه ستاره زا در میان کهکشان های نزدیک به کهکشان راه شیری است.

داغ ترین و پرجرم ترین ستارگان شناخته شده تاکنون در این منطقه وجود دارند که به نوبه خود به ستاره شناسان کمک می کنند تا نحوه تولد و تکامل ستارگان را بهتر درک کنند.

ناسا تصویر ترکیبی جدیدی از این مهدستاره ای منتشر کرده است که داده های پرتو ایکس رصدخانه چاندرا و تصاویر فروسرخ تلسکوپ فضایی جیمز وب در آن با هم ادغام شده اند.

بر اساس بیانیه ناسا، این نمای جدید دقیق، ابرهای گاز و غبار را به همراه بقایای یک ابرنواختر به جا مانده از انفجارهای ستاره ای نشان می دهد که به عنوان عناصر سازنده ی نسل بعدی ستارگان عمل می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری «جیمز وب» و «چاندرا» برای ثبت یک تصویر خیره کننده

همکاری «جیمز وب» و «چاندرا» برای ثبت یک تصویر خیره کننده