مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 10:552023-01-18سياسي

کاهش جمعیت کیفری در استان بوشهر با جدیت دنبال می شود


رییس کل دادگستری بوشهر با تاکید بر کاهش جمعیت کیفری گفت: یکی از اهداف مهم قوه قضاییه اصلاح مجرمان با استفاده از عدالت ترمیمی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی مهرانگیز صبح چهارشنبه در مراسم انتخاب آرای برتر صادره قضات دادگستری استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به ناکارآمدی مجازات حبس در اصلاح و باز اجتماعی شدن زندانیان، یکی از اهداف مهم قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری و اصلاح مجرمان با استفاده از ظرفیت نهادهای ارفاقی و عدالت ترمیمی است.

وی اضافه کرد: با توجه به ناکارآمدی مجازات حبس بویژه حبس های کوتاه مدت در اصلاح و باز اجتماعی شدن زندانیان، هزینه های اقتصادی زندان و مشکلات و کمبودهای بهداشتی و روانی این گونه محیط ها، یکی از اهداف مهم قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری زندان ها و اصلاح مجرمان با استفاده از ظرفیت نهادهای ارفاقی و عدالت ترمیمی است.

رییس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: به همین منظور دادگستری استان بوشهر هرساله به منظور تشویق قضات در صدور آرای حبس زدا، اقدام به برگزاری جشنواره تقدیر از آرای برتر جایگزین می کند.

وی بیان کرد: در سال جاری نیز پس از تشکیل کمیته ای متشکل از قضات برجسته استان و اعضای هیئت علمی جزا و جرم شناسی، آرای صادره حبس زدا در سطح استان بررسی شد و از بین آنها رأی سید حسین دانش (رییس شعبه 102 دادگاه کی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش جمعیت کیفری در استان بوشهر با جدیت دنبال می شود

کاهش جمعیت کیفری در استان بوشهر با جدیت دنبال می شود