مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 10:452023-01-18پزشكي

علائم خشکی چشم را بشناسید


یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: خشکی چشم، نسبت به گذشته بیشتر دیده می شود که یکی از دلایل مهم آن، آلاینده های هوا است.

- جی پلاس ، در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما حامد قاسمی فوق تخصص بیماری های قرنیه و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص خشکی چشم به گفت وگو پرداخت.

این کارشناس بیماری های قرنیه گفت: خشکی چشم یک اصطلاح است، که شامل موارد زیادی می شود، اشک توسط غدد اشکی تولید می شود و از یک مجرا خارج می گردد، اشک مانند یک چشمه سطح چشم ها را می شوید و مواد زائد و اضافه را وارد بینی می کند، اگر تولید اشک کم و یا تبخیر آن زیاد شود، هر دو عامل می تواند باعث خشک چشم شود.

وی تاکید کرد: خشکی چشم به علت کاهش تولید اشک نیست بلکه به افزایش تبخیر اشک نیز بستگی دارد، خشکی چشم بیماری نیست، بلکه بیماری های مختلفی باعث بروز آن می شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: خشکی چشم، نسبت به گذشته بیشتر دیده می شود که یکی از دلایل مهم آن، آلاینده های هوا است به طوری که در روز های آلودگی هوا، مراجعین خشکی چشم به شکل چشمگیری افزایش می یابند.

وی افزود: علائم خشکی چشم، شامل احساس سوزش در چشم ها، حساسیت به نور، قرمزی چشم ها، زود خسته شدن هنگام کار با کامپیوتر و صفحات دیجیتال و همچنین همراه با چسبندگی پلک ها، هنگام بیدار شدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم خشکی چشم را بشناسید

علائم خشکی چشم را بشناسید