مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 10:302023-01-18سياسي

چم شیر و خوزستانِ پس از آن...


سد چم شیر در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و صحبت های مطرح شده درباره آبگیری آن نگرانی ها را در خصوص تکرار یک فاجعه دوچندان کرده است.

- ایسنا/خوزستان سد "چم شیر" در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و صحبت های مطرح شده درباره آبگیری آن نگرانی ها را در خصوص تکرار یک فاجعه دوچندان کرده است.

سدی که بر روی سازند گچساران، یعنی همان سازندی که سد گتوند بر روی آن بنا شده، ساخته شده است و باید دید که در صورت آبگیری آن چه تبعاتی برای خوزستان و حیات مردمانش دارد؟ در شرایط کنونی انتشار تصاویر و اخبار در خصوص آبگیری این سد و صحبت های ضد و نقیض در این زمینه نگرانی ها را چند برابر کرده است.

در شرایطی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آبگیری سد چم شیر خبر می دهد و می گوید این سد هیچ مشکلی ندارد و در حال آبگیری است.

وجود بیش از 2 میلیارد تن نمک در زمین های سد چمشیر در این زمینه سید کریم حسینی نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه براساس برآورد کارشناسان در زمین های مخزن سد چمشیر بیش از 2 میلیارد تن نمک وجود دارد، گفت: در صورت آبگیری چمشیر میزان شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چم شیر و خوزستانِ پس از آن...

چم شیر و خوزستانِ پس از آن...