مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 دی 1401 ساعت 09:052023-01-18حوادث

انجام 100 هزار ماموریت اورژانسی در گیلان


رییس اورژانس 115 گیلان، با بیان اینکه در 9 ماهه امسال حدود 100 هزار ماموریت امدادی در استان انجام شده، گفت: شش دستگاه موتورلانس در کلانشهر رشت فعال است.

- دکتر جمشید محمدی، با بیان اینکه 78 پایگاه اورژانس در سطح شهرستان ها و جاده های استان گیلان به صورت شبانه روزی فعال هستند، اظهار کرد: در 9 ماهه امسال حدود 100 هزار ماموریت امدادی در استان انجام شده که 77 هزار ماموریت مربوط به بیماران حاد و اورژانسی و مابقی مربوط به تصادفات و حوادث ترافیکی است.

وی عمده خدمات امدادی در حوزه بیماران را به صورت سرپایی دانست که با مراجعه به منازل صورت می گیرد و افزود: فرایند اعزام و انتقال بسیار مهم است و لذا نقش اصلی امدادرسانی را مرکز دیسپچینگ(اطلاعات 115) انجام می دهد که متشکل از کارشناسان خبره در رشته های پرستاری و مامایی و فوریت های پزشکی و پزشکان مستقر است که به صورت شبانه روزی اقدام به تریاژ تماس ها می کنند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، با اشاره به اهمیت هدایت و راهنمایی تماس گیرنده ها تا رسیدن اکیپ امدادی اورژانس، عنوان کرد: به صورت میانگین در ماه 10 هزار ماموریت توسط اورژانس پیش بیمارستانی گیلان انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 100 هزار ماموریت اورژانسی در گیلان

انجام 100 هزار ماموریت اورژانسی در گیلان