مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 17:102023-01-17اقتصادي

برق رسانی پایدار به مناطق سردسیر نیازمند همراهی مردم است


هرچقدر که صرفه جویی در مصرف گاز انجام شود، سهم نیروگاه ها بیشتر شده و پایداری برق رسانی به مناطق سردسیر را بهبود خواهد بخشید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی افزود: از مردم عزیزمان درخواست می کنیم با تنظیم دمای محیط کار و منزل روی دمای رفاه که 18 تا 21 درجه است و خاموش کردن حتی یک لامپ روشنایی و صرفه جویی در مصرف برق و گاز به عبور از شرایط سخت تأمین سوخت نیروگاه ها کمک کنند.

وی در باره راندمان نیروگاهی ادامه داد: متوسط راندمان نیروگاه های کشور در حال حاضر بیش از 39.

4 درصد است که این رقم در رده راندمان های خوب محسوب می شود، چرا که راندمان نیروگاه های کشورهای پیشرفته نیز مشابه راندمان نیروگاه های حرارتی ایران است.

سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: در حال حاضر دودسته نیروگاه در مدار تولید برق هستند، دسته اول نیروگاه های نسل قدیم با 3 تا 4 دهه عمر و راندمان متوسط 30 تا 31 درصد و دسته دوم نیروگاه های نسل جدید که همگی نیروگاه سیکل ترکیبی هستند و راندمان آنها بیش از 50 درصد است.

رجبی مشهدی ادامه داد: ساخت نیروگاه های سیکل ترکیبی بیش از دو دهه است که در کشور بومی شده و مورداستفاده قرار می گیرند نیروگاه های پربازده سیکل ترکیبی سهم عمده مصرف برق را در تولید برق بر عهده دارند چرا که از راندمان بیشتری برخوردارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برق رسانی پایدار به مناطق سردسیر نیازمند همراهی مردم است

برق رسانی پایدار به مناطق سردسیر نیازمند همراهی مردم است