مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 16:502023-01-17سياسي

همکاری مشترک اعضای هیات علمی ایران و تاجیکستان در پروژه های علمی


قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در دیدار با رییس آکادمی علوم تاجیکستان بر گسترش و تحکیم مناسبات علمی فیمابین به ویژه همکاری اساتید و پژوهشگران دو کشور در طرح های مشترک تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، دکتر وحید حدادی اصل، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و دکتر فرهاد رحیمی رییس آکادمی علوم جمهوری تاجیکستان امروز سه شنبه در محل وزارت علوم دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که با حضور زاهدی نظام الدین شمس الدین زاده، سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران برگزار شد؛ دو طرف بر توسعه همکاری های علمی و فناوری تاکید کردند و مقرر شد کمیته همکاری های دو جانبه علمی به زودی تشکیل شود.

دکتر وحید حدادی اصل در این دیدار دین و زبان مشترک و نزدیکی جغرافیایی را از عواملی دانست که می تواند در عمق بخشیدن به همکاری های دو کشور ایران و تاجکیستان موثر باشد و گذشته روابط دو کشور نیز همکاری و دوستی بوده است.

وی با اشاره به اینکه همکاری در زمینه تبادل دانشجو و فرصت های مطالعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دیدار اخیر رییس سازمان امور دانشجویان ایران و سفیر تاجیکستان تصمیم گیری شده است گفت: تبادل اعضای هیات علمی، همکاری مشترک اعضای هیات علمی در پروژه های علمی و حضور در سمینارهای علمی دو کشور باید تقویت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری مشترک اعضای هیات علمی ایران و تاجیکستان در پروژه های علمی

همکاری مشترک اعضای هیات علمی ایران و تاجیکستان در پروژه های علمی