مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 12:352023-01-17اجتماعي

خود اشتغالزایی 14 هزار زن سرپرست خانوار کردستانی


مدیرکل کمیته امداد استان کردستان، گفت: 14 هزار نفر زن سرپرست خانوار با داشتن روحیه خودباوری و اعتماد به کمیته امداد استان برای خود اشتغالزایی کردند.

- رضا طوسی، امروز، سه شنبه (27 دی ماه) در نشست بزرگداشت مقام زن و روز مادر اظهار کرد: در حال حاضر 73 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد 31 هزار و 848 خانوار یعنی 43 درصد این آمار زنان سرپرست خانوار هستند.

وی افزود: از این تعداد زن سرپرست خانوار 16 هزار و 700 نفر در مناطق شهری و 15 هزار و 148 خانوار در روستاها هستند که 90 درصد از زنان سرپرست خانوار به دلیل فوت همسر، پنج درصد به دلیل مطلقه بودن و پنج درصد به دلیل زندانی شدن همسر تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به خدمات برجسته ای که به همت کمیته امداد امام خمینی برای این بانوان صورت گرفته است، بیان کرد: 14 هزار نفر زن سرپرست خانوار با داشتن روحیه خودباوری و اعتماد به کمیته امداد استان برای خود اشتغالزایی کردند.

وی افزود: در این راستا کمیته امداد استان کردستان برای حمایت بیشتر از این بانوان خوداتکا پرداخت کمک هزینه بیمه تأمین اجتماعی آنان را برعهده گرفت و نزدیک به 13هزار نفر از این تعداد به دلیل سابقه 10 سال پرداخت بیمه در حال حاضر بازنشسته شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خود اشتغالزایی 14 هزار زن سرپرست خانوار کردستانی

خود اشتغالزایی 14 هزار زن سرپرست خانوار کردستانی