مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 09:502023-01-17فرهنگي

تغییر مقررات تولید و نمایش فیلم حتی بدون مشارکت اصناف؟!


این درخواست صنف در حالی است که مشخص نیست چرا در حالی که مقررات پیشین به شکل طبیعی از سوی هیات وزیران تصویب شده، چرا این مقررات تازه قرار است در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود که وظیفه سیاست گذاری دارد و نه تصویب مقررات.

- مقررات تولید و نمایش فیلم از سوی سازمان سینمایی در حال بازنگری است اما آن گونه که صنوف خبر داده اند این موضوع حتی بدون آگاهی و مشارکت آنها انجام شده است.

اقدامی تا این درجه از محرمانگی درباره یکی از مهم ترین مسائل سینما که تقریباً کل خانواده سینما را درگیر می کند، می تواند چالش های جدی را در پی داشته باشد و از این منظر انتظار می رود سازمان سینمایی پیش نویس این مقررات را به اشتراک بگذارد و پس از اخذ نظرات عمومی به ویژه اهالی سینما، مقرراتی جامع و دارای پشتوانه صنفی را در مسیر تصویب ببرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ مقررات عمده درباره صدور پروانه های ساخت و نمایش فیلم به دو آیین نامه مصوب هیات وزیران در سال های 1361 و 1364 بازمی گردد و با وجود تغییرات عمده به ویژه در دو دهه اخیر و تغییر سینما از آنالوگ به دیجیتال، این مقررات روزآمد و متناسب با متقضیات و شرایط کنونی کشور نشد.

آن گونه که شواهد نشان می دهد سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه اقداماتی انجام داده و آیین نامه های جدیدی برای پروانه فیلمسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر مقررات تولید و نمایش فیلم حتی بدون مشارکت اصناف؟!

تغییر مقررات تولید و نمایش فیلم حتی بدون مشارکت اصناف؟!