مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 09:502023-01-17سياسي

جزییات رسیدگی به پرونده های اختلاف کارگری و کارفرمایی


بر اساس اعلام معاونت روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 400 هزار پرونده دعاوی کارگری و کارفرمایی در هیات های تشخیص و حل اختلاف سراسر کشور رسیدگی شده و 7000 رأی صادره در دیوان عدالت اداری تغییر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فصل نهم قانون کار به مبحث سازش میان کارگر و کارفرما و حل اختلافات آنها از طریق هیات های تشخیص و حل اختلاف می پردازد.

در ماده 157 قانون کار، هرگونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای قانون و سایر مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقت نامه های کارگاهی یا پیمان های دسته جمعی کار باشد، در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین کارفرما و کارگر یا کارآموز و نمایندگان آنها در شورای اسلامی کار و در صورتی که شورای اسلامی کار در واحدی نباشد، از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی کارگران و کارفرما حل و فصل خواهد شد و در صورت عدم سازش نیز از طریق هیاتهای تشخیص و حل اختلاف مورد رسیدگی و حل و فصل قرار خواهد گرفت.

برابر اعلام معاونت روابط کار وزارت کار در 10 ماه گذشته بیش از 400 هزار پرونده دعاوی کارگری و کارفرمایی در هیات های تشخیص و حل اختلاف کار رسیدگی شده و 20 هزار پرونده اعتراض به دیوان عدالت اداری ارجاع شده که از این تعداد حدود 7000 رأی صادره تغییر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات رسیدگی به پرونده های اختلاف کارگری و کارفرمایی

جزییات رسیدگی به پرونده های اختلاف کارگری و کارفرمایی