مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 08:052023-01-17اجتماعي

افول جمعیت پرندگان در تالاب های گلستان/ غوغای پرندگان خاطره شد


استمرار چندساله خشکسالی و کاهش پهنه آبگیرها و تالاب های گلستان سبب شده تا جمعیت پرندگان زمستان گذران در زیستگاه های آبی این استان کاهش یافته و تماشای این مهمانان زمستانه سخت شود.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: گلستان به سبب شرایط خاص سرزمینی و اقلیمی از جاذبه های طبیعی متعدد و پرشماری برخوردار است که هر یک از این جاذبه ها در سالیان گذشته گردشگران بسیاری را روانه این استان شمالی می کرد.

اما در یکی دو سال اخیر و با تغییرات اقلیمی به ویژه خشکسالی برخی از این جاذبه های طبیعی مانند آبشارها، رودها رویشگاه های طبیعی و حتی تالاب های این استان دچار دگرگونی شده و در معرض خطر قرار گرفتند که این تغییرات در اشکال مختلفی خود را نمایان می کند.

با خشک شدن تالاب ها و زیستگاه ها، استان با کاهش کمی و کیفی جمعیت پرندگان آبزی و کنار آبزی روبرو است.

گلستان در سال های گذشته و در نیمه دوم سال، به سبب برخورداری از تالاب های بین المللی مانند گمیشان آلماگل، آلاگل، آجی گل و خلیج گرگان و دیگر پهنه آبی مانند صوفیکم، تالاب اینچه و همچنین سازه های آبی مانند سد وشمگیر، گلستان و غیره، سالانه میزبان چند صد هزار انواع پرنده آبزی و کنار آبزی بود، پرندگانی که برخی از آنها در زمره پرندگان کمیاب و در معرض خطر انقراض و حمایت شده محسوب می شدند اما در یکی دو سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افول جمعیت پرندگان در تالاب های گلستان/ غوغای پرندگان خاطره شد

افول جمعیت پرندگان در تالاب های گلستان/ غوغای پرندگان خاطره شد