مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 08:002023-01-17بين الملل

سوء قصد بزرگ علیه برجام در برلین و پاریس


اروپایی ها در چند ماه اخیر همه پویش تبلیغاتی خود را علیه ایران به کار گرفتند و با همدستی برخی فارسی زبانان خارج کشور از بهانه های مختلفی استفاده کردند تا پرونده ایران بار دیگر چهره امنیتی به خود بگیرد.

- خبرگزاری فارس؛ یادداشت- هادی محمدی: این روزها برخی سخن از مرگ برجام می گویند و برخی آن را به مریضی رو به مرگ تشبیه می کنند اما اگر نگوییم برجام دچار مرگ قطعی شده که نمی توان گفت چون هنوز طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، برجام جاری است، عملا تقریبا هیچ بند مهمی از آن اجرایی نمی شود چه در طرف اروپا و آمریکا که باید تحریم های گفته شده در برجام را متوقف می کردند که نکردند و چه در طرف ایران که باید به تعهدات هسته ای خود عمل می کرد که به تبع  بدعهدی  غرب از این تعهدات خود سر باز زد.

با این حال مقصر این وضعیت چه کسی یا کسانی هستند؟ اگرچه آمریکایی ها با خروجشان از برجام در اردیبهشت 1397 و تنها دو سال و نیم پس از آغاز اجرای برجام ، شوک بزرگی به این توافق مهم وارد کردند و باعث شدند انتفاع ایران از مزایای اقتصادی برجام تا حد زیادی از بین برود اما امروز پس از گذشت بیش از 4 سال و نیم از آن روز نمی توان همه تقصیر شکست برجام را بر گردن آمریکا نهاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوء قصد بزرگ علیه برجام در برلین و پاریس

سوء قصد بزرگ علیه برجام در برلین و پاریس