مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 07:152023-01-17اقتصادي

تاثیر افزایش بودجه های پژوهشی در کاربست پژوهش


رییس مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی با اشاره به اهمیت افزایش سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی، تاکید کرد: حمایت از پژوهش در کوتاه مدت و بلندمدت می تواند تاثیر خود را در کاربست پژوهش نشان دهد.

- دکتر باقر لاریجانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت حمایت از پژوهش، گفت: حمایت از پژوهش می تواند در نتایج آن کار مؤثر باشد، البته ما باید به طور عمده به سمت کاربست پژوهش برویم؛ ولی بالاخره درصدی که از تولید ناخالص داخلی به پژوهش اختصاص پیدا می کند، می تواند تاثیر خودش را در کوتاه مدت و طولانی مدت نشان دهد.

وی ادامه داد: در همه دنیا نیز به همین شکل است و وقتی انتشارات پزشکی افزایش پیدا می کند، با یک تفاوت زمانی کاربست های آن هم گسترش پیدا می کند.

رییس مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی تاکید کرد: با توجه به شرایطی که در کشور داریم، باید خودمان مشکلات خودمان را حل کنیم؛ بنابراین این موضوع نیازمند آن است که حمایت خودمان را از پژوهش گسترده تر کنیم.

استاد ممتاز غدد درون ریز و متابولیسم در خصوص چالش های پژوهشگران به دلیل کمبود بودجه های پژوهشی، گفت: در حال حاضر همه محققان کشور ایده هایی را دارند و برای این که آن ها را به پروژه های تحقیقاتی و نتایج تحقیق تبدیل کنند، دچار چالش هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر افزایش بودجه های پژوهشی در کاربست پژوهش

تاثیر افزایش بودجه های پژوهشی در کاربست پژوهش