مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 04:002023-01-17پزشكي

روند نمونه گیری «طاعون» از حیات وحش / «تب کیو»؛ معضل بهداشتی محسوب شود


رییس آزمایشگاه مرجع کشوری بیماری های طاعون، تولارمی و تب کیو (Q) انستیتو پاستور ایران ضمن توضیح روند تحقیقات این سه بیماری در کشور طی 30 سال گذشته، - یک قرن فعالیت انستیتوپاستور ایران در مهار بیماری های زئونوز؛ روند نمونه گیری طاعون از حیات وحش / تب کیو ؛ معضل بهداشتی محسوب شود رییس آزمایشگاه مرجع کشوری بیماری های طاعون، تولارمی و تب کیو (Q) انستیتو پاستور ایران ضمن توضیح روند تحقیقات این سه بیماری در کشور طی 30 سال گذشته، تاریخچه فعالیت انستیتو پاستور برای مهار بیماری های مشترک بین انسان و حیوان را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر احسان مصطفوی با اشاره به اینکه طاعون انسانی، بیماری بومی ایران است، گفت: گزارش های زیادی از اپیدمی های این بیماری در طول قرن های گذشته از اقصی نقاط دنیا و ایران وجود دارد.

با تاسیس انستیتو پاستور ایران در سال 1299 این موسسه مسئول تشخیص و کنترل بیماری های واگیر نظیر طاعون در کشور شد.

از سال 1325 موارد جدیدی از اپیدمی های طاعون از مناطق غربی و شمال غربی ایران گزارش شد و تیم های انستیتو پاستور ایران برای کنترل این طغیان ها به این مناطق اعزام می شدند.

کنترل طغیان های طاعون طی 75 سال گذشته او ادامه داد: در همان سال 1325 و همزمان با دور جدید فعالیت های انستیتو پاستور ایران، این موسسه کارشناسان و متخصصان خود را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند نمونه گیری «طاعون» از حیات وحش / «تب کیو»؛ معضل بهداشتی محسوب شود

روند نمونه گیری «طاعون» از حیات وحش / «تب کیو»؛ معضل بهداشتی محسوب شود