مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 21:502023-01-16اقتصادي

خطر فرونشست دشت های کرمانشاه را تهدید می کند


سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به برداشت بی رویه آب گفت: خطر فرونشست دشت های کرمانشاه را تهدید می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، طهماسب نجفی بعد از ظهر دوشنبه در نشست قرارگاه آبخیزداری و آبخوانداری استان کرمانشاه که با حضور مدیران عضو برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه تداوم خشکسالی ها و مدیریت ضعیف در زمینه مصرف منابع آبی موجود بسیاری از دشت های حاصلخیز استان را گرفتار مشکلات ناشی از بحران آب کرده است.

وی افزود: استان هایی مانند سمنان، اصفهان و همدان به دلیل برداشت های بی رویه از منابع آبی زیرزمینی گرفتار بحران فرونشست دشت ها شده اند و در استان ما هم اگر یک مدیریت علمی و قاطع در زمینه کنترل مصرف آب زیرزمینی و احیای این دشت ها صورت نگیرد کرمانشاه به زودی گرفتار معضل بزرگ فرونشست دشت ها خواهد شد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: مصرف بی رویه و بی ضابطه از آب چاه ها طی سالیان گذشته موجب شده سطح آب های زیرزمینی در برخی از دشت های مهم استان مانند ماهیدشت، سنجابی و روانسر بسیار پایین برود.

نجفی تاکید کرد: اگر این دشت ها احیا نشوند در آینده نزدیک گرفتار مشکلات جدی مانند کاهش تولیدات کشاورزی، تخلیه تدریجی روستاها و دامن زدن به حاشیه نشینی در شهر کرمانشاه و عواقب اجتماعی آن خواهیم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر فرونشست دشت های کرمانشاه را تهدید می کند

خطر فرونشست دشت های کرمانشاه را تهدید می کند