مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 18:302023-01-16فرهنگي

شناسایی و تهیه برگه هویتی سنگ های کاخ کوشک نیاوران انجام شد


مطالعه، شناسایی و تهیه برگه هویتی سنگ های موجود در کاخ کوشک (نیاوران) در قالب طرح پژوهشی در پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی انجام شد.

- مطالعه، شناسایی و تهیه برگه هویتی سنگ های موجود در کاخ کوشک (نیاوران) در قالب طرح پژوهشی در پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگز به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سید ایرج بهشتی مجری طرح 26 دی 1401 با اعلام این خبر گفت: مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران شامل باغی وسیع و بناهای سلطنتی متعلق به دوره قاجار و پهلوی دوم بوده که هم اکنون به عنوان موزه، محل نمایش اشیا و آثار تاریخی و هنری است و بناهایی چون کاخ صاحبقرانیه، کاخ کوشک احمد شاهی، کاخ نیاوران، کتابخانه اختصاصی و موزه جهان نما را در خود جای داده است.

وی تصریح کرد: کوشک احمدشاهی فاقد کتیبه یا نشان تاریخ دار است و طبق شواهد این بنا در زمان احمدشاه قاجار بنا شده که از ویژگی های عمده آن تزیینات و نمای آجری به کار رفته در سرتاسر نمای بیرونی این بنا است.

بهشتی افزود: آجرها از نوع منقوش قالبی با طرح های متنوع به رنگ نخودی است، در این بنا با عمر تقریبی 110 سال نشانی از دوره قاجار در خصوص کاربرد و یا مستندی نوشتاری از آن در دست نیست و طی مطالعات صورت گرفته معلوم شد معمار و طراح آن علی محمد صانعی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی و تهیه برگه هویتی سنگ های کاخ کوشک نیاوران انجام شد

شناسایی و تهیه برگه هویتی سنگ های کاخ کوشک نیاوران انجام شد