مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 18:052023-01-16اقتصادي

فاز اول طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه امسال افتتاح می شود


استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توجه شخص رییس جمهور به احیای دریاچه ارومیه، گفت: فاز نخست طرح کلی انتقال آب از جنوب استان به پیکره دریاچه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

- ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توجه شخص رییس جمهور به احیای دریاچه ارومیه، گفت: فاز نخست طرح کلی انتقال آب از جنوب استان به پیکره دریاچه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

محمد صادق معتمدیان 26 دیماه در حاشیه بازدید از محل اتصال کانال انتقال آب سد کانی سیب به رودخانه گدار در گفت و گو با خبرنگاران ، اظهار کرد: در فاز اول که امسال به بهره برداری می رسد، 300 میلیون متر مکعب و در فاز دوم که 6 تا هفت ماه پس از مرحله اول زمان می برد، 180 میلیون متر مکعب آب رهاسازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مرحله سوم نیز 120 میلیون مترمکعب رهاسازی می شود که مطالعات آن انجام شده و واگذاری به پیمانکار در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد تا زودتر انجام شود.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با تاکید براینکه بحث دریاچه ارومیه از جمله مهمترین مشکلات زیست محیطی در کشور محسوب می شود، اظهار کرد: از همان ابتدا و ماه های اول شروع به کار دولت سیزدهم، شخص رییس جمهور توجه ویژه ای به موضوع داشت و در نهایت با توجه به ساختار و مسئولیت هایی که واگذار شد، کارها سرعت ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز اول طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه امسال افتتاح می شود

فاز اول طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه امسال افتتاح می شود