مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 14:352023-01-16اقتصادي

ذخایر خونی در فارس کاهش یافته است


ذخایر خون در استان کاهش یافته و به شرایط بحرانی رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجید اکبرزاده پیش از ظهر دوشنبه در خصوص کاهش ذخایر خونی استان با بیان اینکه ذخیره سه گروه خونی A+، B+ و O- در فارس کمتر از سه روز است ادامه داد: این وضعیت فوق بحرانی است و نیازمند اهدای خون هم استانی ها هستیم.

وی افزود: ذخیره دیگر گروه های خونی نیز در شرایط بحرانی است به همین دلیل تنها پاسخگوی بخشی از نیازهای استان هستیم و از ارسال خون به دیگر استان ها خودداری می کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط بحرانی، تیم های سیار انتقال خونه فارس، با هماهنگی با مسئولان محلات، برای دریافت خون اهدا کنندگان، به نقاط مختلف شهرستان شیراز می روند.

وی متذکر شد: در شرایط نیاز، استان فارس پشتیبان استان سیستان و بلوچستان برای انتقال خون و فرآورده های خونی است اکبرزاده تاکید کرد: شهرستان های کازرون، لارستان، جهرم، فسا، آباده، داراب، گراش و مرودشت دارای پایگاه ثابت انتقال خون و هر روز از ساعت 8 تا 13 آماده دریافت خون از اهداکنندگان هستند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس ادامه داد: در دیگر شهرستان های استان، پایگاه های سیار انتقال خون در خدمت اهداکنندگان خون خواهند بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر خونی در فارس کاهش یافته است

ذخایر خونی در فارس کاهش یافته است