مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 13:452023-01-16اقتصادي

صرفه جویی بیش از 5 مگاواتی انرژی برق در گیلان


معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق گیلان از صرفه جویی بیش از 5 مگاوات انرژی برق در طرح تعدیل موقت روشنایی معابر استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، علی اکبر جوهری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تعدیل موقت روشنایی معابر برای کاهش فشار نیروگاه های تولید برق در فصل سرد اظهار کرد: با دستور شرکت توانیر استان از ابتدای امسال، 29 هزار و 53 دستگاه چراغ روشنایی معابر در استان به صورت موقت خاموش و تا به امروز 5 و 14 صدم مگاوات انرژی برق و با شروع فصل سرما از آذر امسال هم تاکنون یک و نیم مگاوات در مصرف انرژی برق صرفه جویی شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح فقط چراغ بلوار ها و خیابان های اصلی به صورت یک درمیان خاموش می شود، گفت: لامپ های کوچه ها و خیابان های فرعی به هیچ عنوان خاموش نمی شود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق گیلان با تأکید به شهروندان برای رعایت نکات ساده به منظور صرفه جویی در مصرف گفت: شهروندان با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ های اضافی در خانه ها و ادارات و یا کم کردن یک درجه دمای محیط، می توانند تا 10 درصد مصرف گاز را کاهش دهند تا با همکاری مردم، مشکلی در تأمین گاز و برق کشور در روز های سرد سال ایجاد نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی بیش از 5 مگاواتی انرژی برق در گیلان

صرفه جویی بیش از 5 مگاواتی انرژی برق در گیلان