مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 13:402023-01-16اقتصادي

نیروگاه های گرمایش محلی راهکار کاهش مصرف گاز خانگی است


مدیرعامل برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت: احداث نیروگاه های تولید آب گرم و سیستم گرمایش محلی تنها راه کاهش آلودگی و کاهش مصرف گاز خانگی به میزان 50درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کوروش موسوی تاکامی با بیان این که احداث نیروگاه های تولید آب گرم و سیستم گرمایش محلی تنها راه کاهش آلودگی و کاهش مصرف گاز است، گفت: برای افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت گاز خانگی شهرداری ها باید در ساخت نیروگاه های تولید آب گرم در محله های شهرهای مازندران و گلستان اهتمام ورزند.

وی گفت: این نیروگاه ها می توانند از سوخت زباله، گاز، بیومس و گرمای خروجی استک نیروگاه ها تغذیه شوند و آب گرم را در یک سیکل بسته در شهرها به گردش در آوند.

وی اظهار داشت: این سیستم مصرف سوخت خانگی کشور را 50 درصد کاهش می دهد و آب گرم مصرفی و نیز آب گرم سیستم های گرمایشی را تأمین می کند.

وسوی خاطرنشان کرد: باید از سیستم های گرمایش محلی نسل سوم، چهارم و پنجم بهره برد و مازندران و گلستان با توجه به ظرفیت های موجود زباله، بیومس، گاز، سوخت مایع و گرمای خروجی نیروگاه ها می توانند گزینه پایلوت خوبی برای کشور باشند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان اظهار داشت : گرمایش محلی یا District Heating راه نجات کشور برای رهایی از مصرف سوخت بی رویه و آلودگی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه های گرمایش محلی راهکار کاهش مصرف گاز خانگی است

نیروگاه های گرمایش محلی راهکار کاهش مصرف گاز خانگی است