مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 12:502023-01-16سياسي

«فرهنگستان زبان» برای «سازمان استاندارد» نسخه می پیچد


در پی امضای تفاهم نامه میان فرهنگستان زبان و ادب فارسی و سازمان ملّی استاندارد ایران، کارگروه واژه گزینی ویژه اصطلاحات حوزه تخصصی سازمان استاندارد، - راه اندازی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی؛ نخستین نشست این کارگروه با حضور متخصصان برگزیده و نماینده فرهنگستان به صورت برخط برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهوش سیفی، نماینده ی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، روند کار گروه واژه گزینی اعّم از: انتخاب منابع، تنظیم پیکره واژگانی و نحوه اولویّت بندی اصطلاحات را تشریح و سپس ساختار کاربرگه اصطلاح شناختی را توضیح داد و در پایان به گردش کار در گروه واژه گزینی اشاره کرد.

در ادامه، اعضای کارگروه واژه گزینی فرهنگستان دغدغه ها و چالش های واژگانی حوه استاندارد را طرح کردند و براین اساس ملاک های اولویّت بندی در بررسی اصطلاحات تعیین شد.

در ادامه همکاری های مشترک فرهنگستان زبان و ادب فارسی و سازمان ملّی استاندارد ایران، کارگاه آموزشی درس گفتارهایی در زبان فارسی علمی با حضور مدرّسان فرهنگستان زبان و ادب فارسی به مدت 18 ساعت در سازمان ملّی استاندارد ایران به صورت حضوری ـ مجازی برای کارشناسان و دبیران سازمان ملّی استاندارد برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«فرهنگستان زبان» برای «سازمان استاندارد» نسخه می پیچد

«فرهنگستان زبان» برای «سازمان استاندارد» نسخه می پیچد