مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 12:202023-01-16سياسي

بدون تاریخ، بدون امضاء!


تا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 13 ماه و تا آغاز فرایند ثبت نام از کاندیداهای این انتخابات کمتر از 11 ماه باقی مانده و در این میان سایه اعتراضات تابستان و پاییز و حوداث متعاقبش به زمستان هم کشیده شده، - هرچند گستردگی خود را از دست داده است و فراخوان هایش یکی درمیان جدی گرفته می شوند.

درعین حال نمی توان منکر این شد که لااقل بخشی از جامعه هنوز پاسخ مشخصی از مسئولان نسبت به وقایع اخیر دریافت نکرده است.

در کنار تحولات اجتماعی و فرهنگی ماه های اخیر تکانه های اقتصادی هم به جای خود قرار دارد و همه این موارد می تواند پرسش هایی نسبت به میزان مشارکت مردمی و به تبع آن فعالیت احزاب را در انتخابات پیش رو مطرح کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاید تجربه انتخابات مجلس یازدهم در واپسین سال های دولت حسن روحانی که با اعتراضات آبان 98 و نارضایتی های اقتصادی گره خورد و در اوج انتشار اخبار شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران برگزار شد و با مشارکتی 42.

5 درصدی پایان یافت که تا امروز کمترین میزان مشارکت در ادوار مجلس را به نام خود ثبت کرده، از جهاتی سرراست ترین نسبت را با انتخابات مجلس سال آینده برقرار کند.

هرچند برخی از سیاسیون که اغلب از شکست خوردگان آن دوره و نیز انتخابات 1400 هستند ترجیع بند همیشگی ردصلاحیت ها را در توضیح علت اصلی کاهش مشارکت تکرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدون تاریخ، بدون امضاء!

بدون تاریخ، بدون امضاء!