مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 12:202023-01-16اقتصادي

دینار عراق در کشاکش جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران


در 2 ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا حدود 80 درصد از درخواست های انتقال به بانک های عراقی را به بهانه تردید در مورد مقصد نهایی این نقل و انتقالات و امکان دور زدن تحریم های ایران، - مسدود کرده است.

پول ملی عراق (دینار) به دنبال تشدید سخت گیریهای آمریکا برای نقل و انتقالات بین المللی این کشور در 2 ماه گذشته در سراشیبی کاهش ارزش قرار گرفته و جناح های طرفدار ایران در عراق، واشنگتن را مسئول مشکلات دینار می دانند، چون می گویند آمریکا به بهانه اعمال تحریم های ایران، جلوی مبادلات دلاری عراق را گرفته و در این مسیر سنگ اندازی می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران به نقل از گزارش هفته نامه عرب ویکلی ، در حالی که نرخ رسمی مبادله هر دلار آمریکا، 1470 دینار عراقی تعیین شده است، اما به گفته رسانه های دولتی عراق، هر دلار آمریکا از اواسط ماه نوامبر گذشته در بازار غیر رسمی مبادله ارز در عراق تا 1600 دینار معامله می شد و سپس به نرخ 1570 دینار رسید.

اگرچه کاهش ارزش دینار طی 2-3 ماه گذشته به ویژه در مقایسه با سایر کشورهای منطقه چشمگیر به نظر نمی رسد، اما باعث وحشت مردم عراق شده است که از افزایش قیمت کالاهای وارداتی مانند گاز و گندم می ترسند.

مظهر صالح مشاور مالی نخست وزیر عراق در این رابطه گفت: دلیل اساسی این کاهش ارزش محدودیت های خارجی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دینار عراق در کشاکش جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران

دینار عراق در کشاکش جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران