مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 11:402023-01-16سياسي

سواحل مکران می تواند مسیر توسعه شرق کشور را فراهم سازد


منطقه مکران باتوجه به اتصال آن به اقیانوس هند، جزء بخش های استراتژیک کشور قلمداد می شود که می تواند مسیر توسعه را برای شرق کشور فراهم سازد.

- زهرا احمدی پور عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گروه جغرافیای سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اهمیت جغرافیای سیاسی سواحل مکران گفت: جغرافیای سیاسی مکران را می شود یک بخشی از موقعیت استراتژیک ایران قلمداد کرد.

شاید بتوان گفت جنوب شرق ایران و منطقه مکران باتوجه به اتصال آن به اقیانوس هند جز بخش های استراتژیک کشور قلمداد می شود که می تواند مسیر توسعه را برای کل شرق کشور فراهم کند.

وی ادامه داد: منطقه مکران به لحاظ ظرفیت هایی که از منظر زیر ساخت های دریایی می تواند داشته باشد و همینطور وضعیت توپوگرافی منطقه و ظرفیت هایی که برای توسعه گردشگری دارد، می تواند یک بخشی از ظرفیت های توسعه شرق را فراهم کند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: سند توسعه مکران، در طرح آمایش سرزمین و در برنامه های پنج ساله و در اغلب اسناد بالا دستی به این بحث اشاره شده و قرار بر این بوده که ما بارگیری جمعیتی را در شرق کشور با استفاده از ظرفیت هایی که در مکران داریم انجام دهیم، اما اینکه کوتاهی صورت گرفته و موفق نشدیم امکانات توسعه را فراهم کنیم، این امر دلایل مختلفی دارد که به نظرم مهم ترین دلیل آن بحث تع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سواحل مکران می تواند مسیر توسعه شرق کشور را فراهم سازد

سواحل مکران می تواند مسیر توسعه شرق کشور را فراهم سازد