مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 11:212023-01-16پزشكي

نکات کلیدی در مواجهه با فرد دچار یخ زدگی


مدیرکل آموزش های همگانی جمعیت هلال احمر هشدار داد که مردم نکات ضروری در مورد یخ زدگی بدن در سرما و کمک به مصدومان را جدی بگیرند و در صورت یخ زدگی، - جی پلاس ، نواب شمس پور گفت: با افزایش نزولات جوی و کاهش شدید دما بسیاری از مردم با کمک ناآگانه به خود یا دیگران، ناخواسته مشکلات جسمی پایداری را ایجاد می کنند.

بنابراین توجه نکات کلیدی در مواجهه با یخ زدگی بسیار اهمیت دارد.

بهداشت نیوز نوشت؛ او هشدار داد: در صورتی که فرد دچار یخ زدگی شد، به هیچ وجه عضو یخ زده بدن را به جهت گرم شدن ماساژ ندهید چون این کار باعث آسیب زدن به بافت بدن می شود.

شمس پور افزود: یخ زدگی بیشتر در اندام هایی رخ می دهد که به طور مستقیم در هوای سرد قرار می گیرند، همچون گوش ها، انگشتان دست یا پا و بینی و در چنین شرایطی اندام یخ زده حس ندارد و رنگ آن تغییر می کند و حتی در مواردی دچار تاول می شود.

او ادامه داد: اگر با فرد دچار یخ زدگی مواجه شدید ابتدا از پانسمان خشک استفاده کنید و ناحیه یخ زده را بر قسمت های از بدن او یا خودتان که گرمتر است، قرار دهید و در صورت امکان به او نوشیدنی گرم بدهید.

مدیر کل روابط آموزش های همگانی جمعیت هلال احمر گفت: اگر فرد یخ زده دچار عدم تعادل، کاهش تعداد نبض و تنفس های کم عمق شد و این علائم در حال شدت بود، سعی کنید او را به جای گرم منتقل کنید و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکات کلیدی در مواجهه با فرد دچار یخ زدگی

نکات کلیدی در مواجهه با فرد دچار یخ زدگی