مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 10:252023-01-16پزشكي

آنتی بیوتیک بر روی آنفلوانزا تاثیری ندارد


مدیرگروه بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیماری آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که آنتی بیوتیک ها بر روی آن تاثیری ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، طیبه رازنهان بیان داشت: افراد مبتلا به بیماری آنفلوآنزا می توانند از یک روز قبل از شروع علائم تا 5 الی 7 روز بعد از آن سایر افراد را آلوده کنند کودکان به مدت طولانی تری می توانند ویروس را منتشر کنند.

ترشحات تنفسی فرد بیمار، تماس با سطوح و اشیای آلوده به ویروس و سپس دست زدن به دهان بینی و چشم ها از دیگر راه های انتقال بیماری آنفلوآنزا است.

رازنهان به عوامل مهم انتقال بیماری آنفلوآنزا که شامل فضاهای سرپوشیده یا تهویه نامناسب و ناکافی، شلوغی و تجمع افراد، تماس نزدیک، فاصله کمتر از دو متر، دست دادن و روبوسی و حضور فرد بیمار بدون ماسک در بین جمعیت است، اشاره کرد و افزود: گروه های پرخطر همچون افراد مبتلا به دیابت، مادران باردار و افرادی که عضو پیوندی دارند لازم است با تزریق به موقع واکسن آنفلوآنزا از ابتلاء به این بیماری پیشگیری کنند.

مدیر گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به رعایت راه های پیشگیری از بیماری آنفولانزا که شامل تزریق واکسن در افراد واجد شرایط، استفاده از ماسک در فضاهای بسته، رعایت بهداشت دست، حفظ فاصله دو متری با افراد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنتی بیوتیک بر روی آنفلوانزا تاثیری ندارد

آنتی بیوتیک بر روی آنفلوانزا تاثیری ندارد