مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 09:452023-01-16اجتماعي

برف و سرمای شدید در افغانستان تلفات جدی برجا گذاشت


موج سرمای شدید در افغانستان تلفات انسانی، نابودی دام ها و همچنان خسارات مالی برجا گذاشته و اداره هواشناسی افغانستان پیش بینی کرده است که موج سرما تا آخر هفته در این کشور ادامه خواهد شد.

- برف سنگین در گذرگاه اصلی سالنگ که 9 ولایت را در شمال افغانستان به کابل وصل می کند/عکس: BBC موج سرمای شدید در افغانستان تلفات انسانی، نابودی دام ها و همچنان خسارات مالی برجا گذاشته و اداره هواشناسی افغانستان پیش بینی کرده است که موج سرما تا آخر هفته در این کشور ادامه خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سردی هوا در شهر کابل تا منفی 18 درجه رسیده و به گفته اداره هواشناسی، دمای هوا در گذرگاه سالنگ تا منفی 32 درجه رسیده است که سردتر از زمستان های گذشته است.

در تازه ترین گزارش به نقل از خبرگزاری دولتی باختر، در ولایت بادغیس در غرب کشور پنج نفر در اثر سرما جان خود را از دست داده اند.

همچنین در روزهای اخیر برخی راه های مواصلاتی مهم در اثر بارش سنگین برف مسدود شده است.

تصاویری از ولایت سرپل در شمال منتشر شده که نشان می دهد ده ها راس دام یخ زده اند و این در حالیست که در افغانستان، بارش برف همواره خبر خوش برای کشاورزان و دامداران بوده است.

در همین حال نهادهای امدادرسان می گویند که برودت هوا، شرایط زندگی میلیون ها نفری را که در شرایط ناگوار اقتصادی بسر می برند و خان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برف و سرمای شدید در افغانستان تلفات جدی برجا گذاشت

برف و سرمای شدید در افغانستان تلفات جدی برجا گذاشت