مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 09:452023-01-16اقتصادي

1000 نفر از جامعه عشایری مازندران بیمه می شوند


مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران گفت: هزار نفر از عشایر استان طبق برنامه تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرند.

- محمد ابراهیمی در حاشیه جلسه امور عشایری در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار این که طبق قانون موظف به ارائه خدمات بیمه اجتماعی به جامعه هدف هستیم، افزود: آمادگی تحت پوشش قراردادن عشایر هستیم و تاکنون شمار زیادی از عشایر در استان بیمه شدند.

وی افزود:آمادگی داریم 10 درصد از 15 درصد حق بیمه عشایری در استان را تقبل کنیم و برای پوشش قراردادن هزار نفر از عشایر دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وجود 303 سامانه عرفی در مرتع مهرداد خزایی سرپرست منابع طبیعی مازندران - نوشهر با اظهار این که در کشور 981 هزار خانوار با پنج میلیون نفر عشایری در کشور وجود دارد که 42 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می کند، افزود: باید نسبت به توانمندسازی اقتصاد خانوارها اقدام کنیم.

وی با اظهار این که نهاده ها را باید در اختیار خانواده ها قرار دهیم، گفت: سراهای دامداری سنتی از جمله جاذبه های عشایر به شمار می رود و با توجه به این که بیشتر آن ها در حال تخریب است باید نسبت به بازسازی آن ها اقدام شود.

سرپرست منابع طبیعی مازندران به نقش عشایر در حوزه گردشگری اشاره و اضافه کرد: 303 سامانه عرفی در غرب استان وجود دارد و روش های مدیریت، حفظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1000 نفر از جامعه عشایری مازندران بیمه می شوند

1000 نفر از جامعه عشایری مازندران بیمه می شوند