مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 09:102023-01-16اقتصادي

ریزش قیمت ها در بازار خودرو ؟


تعطیلی بازار سهام و بورس کالا در روز یکشنبه باعث شد معاملات 10 هزار خودروی دناپلاس به روز معاملاتی بعد (دوشنبه) منتقل شود.

- جی پلاس، کارشناسان بر این باورند که افزایش عرضه خودروی دناپلاس می تواند به سرعت طرف عرضه و تقاضا را در بازار تراز کند و از این رو انتظار می رود در پی عرضه های آتی خودرو، قیمت ها در بورس کالا و بازار غیررسمی به سرعت شکسته شود.

روزنامه ایران نوشت؛ در این خصوص حسن رضایی پور، کارشناس ارشد بازار سرمایه و بورس های کالایی گفت: هر چند بورس کالا نمی تواند مشکلات ساختاری را حل کند، اما این بازار به عنوان ابزاری قدرتمند و کارا می تواند یک بازار شفاف و کارا شکل دهد و باعث شود کشف قیمت به درستی در آن صورت پذیرد.

رضایی پور افزود: بورس ابزاری برای کمک به شفافیت و شکل گیری بازار ها است و از این رو شاهد آن هستیم در کشور های مختلف برای کالاهایی که در آن کشور اهمیت زیادی دارد، بازارهایی در بورس های کالایی تشکیل می شود.

به عنوان مثال در هند بورس ادویه جات را داریم و در برخی از کشور های صنعتی بورس انرژی و حتی امریکا، گاو نیز در بورس عرضه می شود.

وی ادامه داد: از این رو باید توجه داشت بورس تنها یک ابزار است که بازار رسمی را شکل می دهد و شفافیت در بازار را افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزش قیمت ها در بازار خودرو ؟

ریزش قیمت ها در بازار خودرو ؟