مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 07:452023-01-16بين الملل

تجمع ده ها معترض مقابل مقر اجلاس داووس در سوییس


یک روز مانده به آغاز اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد موسوم به داووس 2023 در سوییس، ده ها تن از فعالان محیط زیست مقابل مقر این گردهمایی بین المللی تجمع و به سیاست های شرکت های نفتی بزرگ جهان اعتراض کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رویترز، مدیران ارشد شرکت های نفتی بریتیش پترولیوم، شورون و آرامکو عربستان سعودی از جمله یک هزار و 500 مقام مسئول از کشورهای مختلف جهان هستند که از امروز دوشنبه در نشست سالانه داووس گردهم می آیند.

نیکلاس زیگرست (Nicolas Siegrist) رهبر حزب سوسیالیست های جوان سوییس که این تجمع اعتراضی را سازماندهی کرده است به خبرنگاران گفت: ما خواستار اقدام قاطع و واقعی در حفظ محیط زیست هستیم.

زیگریست با اشاره به حضور مقامات ارشد شرکت های نفتی بزرگ جهان در اجلاس داووس افزود: آنها در همان سالنی حضور خواهند داشت که سران دولت ها حضور دارند ولی در جهت منافع خودشان تلاش خواهند کرد.

معترضان که با وجود برودت هوا در میدان داووس تجمع کرده بودند، شعار می دادند: ذائقه خود را از محیط زیست عوض کنید و ثروتمندان را بخورید .

معترضان از شرکت های نفتی خواستند سرمایه گذاری بر روی سوخت های فسیلی را فورا متوقف و با برکنار کردن مدیران عامل شرکت هایی که نتوانسته اند طرح های محیط زیستی را اجرا کنند، زمینه را برای حفاظت بهینه از کره زمین فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجمع ده ها معترض مقابل مقر اجلاس داووس در سوییس

تجمع ده ها معترض مقابل مقر اجلاس داووس در سوییس