مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 07:452023-01-16اقتصادي

فعالیت 4700 عشایر در مازندران/65 درصد فرزندان عشایر بازمانده از تحصیل هستند


رییس سازمان امور عشایر ایران، گفت: برابر داده های آماری 15 درصد عشایر کشور از نعمت برق و کمتر از 30 درصد از آب آشامیدنی سالم برخوردارند ضمن اینکه 65 درصد فرزندان عشایر نیز از تحصیل بازمانده اند.

- ایسنا/مازندران رییس سازمان امور عشایر ایران، گفت: برابر داده های آماری 15 درصد عشایر کشور از نعمت برق و کمتر از 30 درصد از آب آشامیدنی سالم برخوردارند ضمن اینکه 65 درصد فرزندان عشایر نیز از تحصیل بازمانده اند.

عباس پاپی زاده دیشب در جلسه شورای عشایر مازندران از تهیه و تدوین چهار طرح اقتصادی با عنوان تنوع بخشی به کسب و کار عشایر در این سازمان و ابلاغ آن به مراکز استان ها خبرداد.

وی افزود: چهار طرح اقتصادی در زمینه کشت گیاهان دارویی، زنجیره تولید گوشت قرمز، گردشگری و صنایع دستی است که با اجرایی شدن آنها علاوه بر اشتغالزایی می توانیم نسبت به پایداری جمعیت خانوارهای عشایری نیز اقدام کنیم.

پاپی زاده با اشاره به اینکه جمعیت عشایری کشور با توجه به خشکسالی در 2 سال گذشته علاوه بر بحث معیشتی، در تامین نهاده های دامی و همچنین تولید گوشت قرمز دچار مشکل خواهند شد، گفت: این طرح اقتصادی نیز با هدف کمک به بهبود وضعیت اقتصادی جمعیت عشایری تهیه و در استان ها مراحل اجرایی آن در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 4700 عشایر در مازندران/65 درصد فرزندان عشایر بازمانده از تحصیل هستند

فعالیت 4700 عشایر در مازندران/65 درصد فرزندان عشایر بازمانده از تحصیل هستند