مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 دی 1401 ساعت 00:102023-01-15فناوري

تقلب دانشجویی با هوش مصنوعی/ ربات مقاله نویسی که چکیده مقاله تحقیقاتی می نویسد!


یک چت بات هوش مصنوعی می تواند چنان چکیده های مقاله تحقیقاتی جعلی قانع کننده ای بنویسد که دانشمندان اغلب قادر به شناسایی آنها نیستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اسلش دات،  چت بات ChatGPT، یک متن واقع بینانه و هوشمند در پاسخ به درخواست های کاربر ایجاد می کند.

ChatGPT سیستمی مبتنی بر شبکه های عصبی است که یاد می گیرند با هضم مقادیر عظیمی از متن های تولید شده توسط انسان، درخواست مورد نظر را تولید کند.

شرکت نرم افزاری OpenAI مستقر در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، این ابزار را در 30 نوامبر منتشر کرد و استفاده از آن رایگان است.

 اکنون، گروهی به سرپرستی کاترین گائو در دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو، از ChatGPT برای تولید چکیده های مقاله تحقیقاتی برای آزمایش اینکه آیا دانشمندان می توانند آنها را تشخیص دهند یا خیر استفاده کرده اند.

محققان از چت بات خواستند تا 50 چکیده تحقیقاتی پزشکی را بر اساس منتخبی که در JAMA، The New England Journal of Medicine، BMJ، The Lancet و Nature Medicine منتشر شده بنویسد.

سپس از طریق نرم افزار تشخیص سرقت ادبی و یک آشکارساز خروجی هوش مصنوعی، موارد تولید شده را با چکیده های اصلی مقایسه کردند و از محققان پزشکی خواستند تا چکیده های ساخته شده را شناسایی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقلب دانشجویی با هوش مصنوعی/ ربات مقاله نویسی که چکیده مقاله تحقیقاتی می نویسد!

تقلب دانشجویی با هوش مصنوعی/ ربات مقاله نویسی که چکیده مقاله تحقیقاتی می نویسد!