مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 19:102023-01-15اقتصادي

یخ زدگی سد زاینده رود اختلالی در تامین آب ایجاد نمی کند


مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه های زاینده رود گفت: یخ زدگی دریاچه سد زاینده رود کمتر از یک دهم درصد است و مشکلی در تامین آب شرب اصفهان ایجاد نمی کند.

- سید مجتبی موسوی نایینی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ذخیره سد زاینده رود امروز یکشنبه 25 دی ماه کماکان 147 میلیون مترمکعب است، اظهار داشت: میزان آب ورودی به سد 8.

8 متر مکعب بر ثانیه و خروجی از آن 10.

7 مترمکعب بر ثانیه است.

وی درخصوص یخ زدگی سد زاینده رود در پی سرمای شدید روزهای اخیر، گفت: سد پیش تر در سال 1392 و سال های سرد نیز دچار یخ زدگی شده بود که اختلالی در تأمین آب ایجاد نکرد و هم اکنون یک دهم درصد مساحت دریاچه سد یخ زده و به این لحاظ مشکلی در تأمین آب شرب وجود ندارد.

مدیر نگهداری و بهره برداری از سد و نیروگاه های زاینده رود با اشاره به اینکه میزان بارش شبانه روز گذشته در ایستگاه کوهرنگ سرچشمه اصلی حوضه آبریز زاینده رود، 5.

5 میلیمتر بوده، اضافه کرد: مجموع بارندگی در ایستگاه کوهرنگ از ابتدای سال آبی (مهرماه) تاکنون 520 میلیمتر و در حال حاضر ارتفاع برف در کوهرنگ یکصد سانتیمتر است.

سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و 239 میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یخ زدگی سد زاینده رود اختلالی در تامین آب ایجاد نمی کند

یخ زدگی سد زاینده رود اختلالی در تامین آب ایجاد نمی کند