مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 18:502023-01-15پزشكي

مسمومیت 32 نفر بر اثر منواکسید کربن از ابتدای پاییز تاکنون در خراسان شمالی


رییس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از اول مهرماه 1401 تا کنون 32 نفر بر اثر منواکسید کربن مسموم و 2 نفر جان خود را از دست دادند.

- تقی دولت آبادی، رییس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: امسال 32 نفر بر اثر منواکسید کربن مسموم شدند و 2 نفر جان خود را از دست دادند که سال گذشته 50 نفر مسموم و 8 نفر فوتی داشتیم که خوشبختانه نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم.

وی گفت: علایم مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن شامل سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، خستگی و خواب آلودگی است و اگر فردی دچار چنین علایمی شود باید به سرعت به اورژانس اطلاع داده چون اگر این علایم ادامه پیدا کند سبب کاهش هوشیاری و در نهایت مرگ آن فرد خواهد شد.

رییس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به مصرف بهینه گاز، افزود: آمادگی کامل جهت قطع احتمالی گاز را داریم تا مراکز بهداشتی درمانی که باید فعال باشند را با سوخت جایگزین دیزل مدیریت کنیم تا با قطعی گاز مشکلی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این ایام که در استان شاهد بارش برف و کولاک بودیم اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حالت آماده باش کامل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسمومیت 32 نفر بر اثر منواکسید کربن از ابتدای پاییز تاکنون در خراسان شمالی

مسمومیت 32 نفر بر اثر منواکسید کربن از ابتدای پاییز تاکنون در خراسان شمالی