مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 15:552023-01-15اقتصادي

انتقاد صمت از عرضه محصولات پلیمری در بورس/ دلیل گرانی پلاستیک


مدیرکل دفتر صنایع پلیمری و شیمیایی وزارت صمت گفت: تولید محصولات پلیمری در کشور بیش از مصرف است اما به دلیل رقابت قیمتی در بورس، این کالا گران عرضه شده و موجب گرانی محصولات پلاستیکی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محسن صفدری در یک گفت وگوی تلویزیونی اظهار کرد: ظرفیت تولید در صنایع پلیمری 25 میلیون تن است که سال گذشته از یک سوم این ظرفیت استفاده شد.

مدیرکل دفتر صنایع پلیمری و شیمیایی وزارت صمت افزود: ظرفیت تولید ایجاد شده در صنایع پلیمری مربوط به واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری با 40 درصد پیشرفت فیزیکی است و در سال 1400، 8 میلیون و 84 هزار تن محصولات پلیمری در مجتمع های پتروشیمی تولید شده است.

وی با اشاره به میزان نیاز کشور به محصولات پلیمری گفت: بر اساس سهمیه ای که برای 4 هزار و 870 واحد تولیدی صنایع پایین دستی در سامانه بهین یاب به ثبت رسیده است، نیاز واحدها 720 هزار تن برآورد و مازاد آن صادر می شود.

صفدری افزود: در 9 ماهه امسال، 3 میلیون و 665 هزار و 225 تن انواع محصولات پلیمری در بورس عرضه شده و با توجه به مازاد بر تولید، بخش عمده این تولیدات صادر می شود.

مدیرکل دفتر صنایع پلیمری و شیمیایی وزارت صمت با انتقاد از رقابت قیمت محصولات پلیمری در بورس گفت: با وجود آنکه تولید محصولات پلیمری بیشتر از مصرف کشور است، به دلیل رقابت قیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد صمت از عرضه محصولات پلیمری در بورس/ دلیل گرانی پلاستیک

انتقاد صمت از عرضه محصولات پلیمری در بورس/ دلیل گرانی پلاستیک