مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 12:552023-01-15پزشكي

آنتی بیوتیک برروی آنفلوآنزا تاثیری ندارد


مدیرگروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا گفت: بیماری آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که سیستم تنفسی را در گیر می کند که مهم ترین علایم آن تب، - ایسنا/هرمزگان مدیرگروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا گفت: بیماری آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که سیستم تنفسی را در گیر می کند که مهم ترین علایم آن تب، سرفه، گلودرد است، بنابراین ازطریق قطرات تنفسی به راحتی منتقل می شود.

دکتر طیبه رازنهان در گفت و گو با ایسنا، افزود: افرادمبتلا به بیماری آنفلوآنزا می توانند ازیک روز قبل ازشروع علایم تا 5 الی 7 روزبعد ازآن سایرافراد را آلوده کنند کودکان به مدت طولانی تری می توانندویروس را منتشر کنند.

وی بیان کرد: ترشحات تنفسی فرد بیمار، تماس با سطوح و اشیای آلوده به ویروس و سپس دست زدن به دهان بینی و چشم ها از دیگر راه های انتقال بیماری آنفلوآنزا است.

رازنهان به عوامل مهم انتقال بیماری آنفلوآنزا که شامل فضاهای سرپوشیده یا تهویه نامناسب و ناکافی، شلوغی و تجمع افراد، تماس نزدیک، فاصله کمترازدومتر، دست دادن و روبوسی و حضور فرد بیمار بدون ماسک در بین جمعیت است، اشاره کرد و افزود: گروه های پرخطر همچون افراد مبتلا به دیابت، مادر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنتی بیوتیک برروی آنفلوآنزا تاثیری ندارد

آنتی بیوتیک برروی آنفلوآنزا تاثیری ندارد