مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 12:502023-01-15سياسي

حضور زنان می تواند حفره های فساد را در اقتصاد ببندد


رییس هیات مدیره مرکز توسعه اقتصادی زنان معتقد است حضور زنان در حوزه های اقتصادی با توجه به دقت و حساسیتی که در کارهایشان دارند و اینکه کمتر وارد فضاهایی می شوند که منجر به اختلاس و فساد اداری می شود، - میتواند حفره های فساد را در بسیاری از فضاها ببندد.

نسرین یوسفی عارفی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه فعالیت اقتصادی زنان در گرو عوامل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی قابل بررسی است، اظهار کرد: در مساله فرهنگی، یک سری قوانین نانوشته ای در رابطه با زنان و حضور آنان در بیرون از محیط خانه داریم، اینکه آنها نباید به خاطر اولویت خانواده مسوولیت سنگینی در فضاهای اشتغال بر عهده بگیرند.

وی با بیان به اینکه برخی نگاه‎ ها در جامعه بر این اعتقاد هستند که اولویت اصلی برای زنان باید خانواده و خانه داری باشد، ادامه داد: طبق این نگاه اگر هم بنا شد زن در بیرون از خانه کار کند باید با رضایت خانواده باشد که ما می بینیم در برخی موارد زنان توانمندی وجود دارند که چون خانواده آنها برایشان اجازه و شرایط کار در بیرون از خانه را فراهم نمی کنند استعداد و توانمندی هایشان در خانه و خانه داری محبوس شده است.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: چنین نگاه هایی به زنان باعث شده عموما آنها خود را به فضای خانه محدود کنند و حتی براساس اولویت خانواده برای مسوولیت ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور زنان می تواند حفره های فساد را در اقتصاد ببندد

حضور زنان می تواند حفره های فساد را در اقتصاد ببندد