مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 12:502023-01-15پزشكي

آنتی بیوتیک برروی آنفولانزا تاثیری ندارد


مدیرگروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با توجه به شیوع بیماری آنفولانزا گفت: بیماری آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که سیستم تنفسی را در گیر می کند که مهم ترین علایم آن تب، - سرفه، گلودرد است، بنابراین ازطریق قطرات تنفسی به راحتی منتقل می شود.

دکتر طیبه رازنهان در گفت و گو با ایسنا، افزود: افرادمبتلا به بیماری آنفلوآنزا می توانند ازیک روز قبل ازشروع علایم تا 5 الی 7 روزبعد ازآن سایرافراد را آلوده کنند کودکان به مدت طولانی تری می توانندویروس را منتشر کنند.

وی بیان کرد: ترشحات تنفسی فرد بیمار، تماس با سطوح و اشیای آلوده به ویروس و سپس دست زدن به دهان بینی و چشم ها از دیگر راه های انتقال بیماری آنفلوآنزا است.

رازنهان به عوامل مهم انتقال بیماری آنفلوآنزا که شامل فضاهای سرپوشیده یا تهویه نامناسب و ناکافی، شلوغی و تجمع افراد، تماس نزدیک، فاصله کمترازدومتر، دست دادن و روبوسی و حضور فرد بیمار بدون ماسک در بین جمعیت است، اشاره کرد و افزود: گروه های پرخطر همچون افراد مبتلا به دیابت، مادران باردار و افرادی که عضو پیوندی دارند لازم است با تزریق به موقع واکسن آنفلوآنزا از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنتی بیوتیک برروی آنفولانزا تاثیری ندارد

آنتی بیوتیک برروی آنفولانزا تاثیری ندارد