مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 12:502023-01-15اقتصادي

80 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد


سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 از فرار مالیاتی به میزان 80 هزار میلیارد تومان در طول سه سال گذشته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رحیم زارع در تشریح دومین نشست کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1402، گفت: جلسه نوبت صبح کمیسیون تلفیق با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد برای بررسی منابع درآمدی لایحه بودجه برگزار شد.

وی با اشاره به منابع مالیاتی به عنوان یکی از منابع درآمدی لایحه بودجه، گفت: مالیات های مستقیم، مالیات بر درآمد، مالیات بر اشخاص حقوقی و حقیقی و مالیات بر ثروت از جمله مباحثی بود که در این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

زارع با اشاره به افزایش منابع مالیاتی بودجه سال 1402، تاکید کرد: این منابع مالیاتی از 454 هزار میلیارد تومان سال جاری به نزدیک 700 هزار میلیارد تومان در سال 1402 رسیده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نکته مهمی که در این نشست مدنظر بود، این است که 885 هزار فرد حقوقی مالیات خود را طی سه سال گذشته پرداخت نکرده اند که این منابع نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان است.

همچنین سه و نیم میلیون نفر از اشخاص حقیقی در طی سه سال گذشته مالیات خود را پرداخت نکرده اند و به نوعی فرار مالیاتی داشته اند که مبلغ فرار مالیاتی این افراد 50 هزار میلیارد تومان بوده که در مجموع 80 هزار میلیارد تومان از این دو منبع پایه جدید ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد

80 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد