مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 12:352023-01-15اقتصادي

کنترل هرزآب در 100 هکتار از اراضی بیابانی جنوب سمنان


مسئول اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از اجرای عملیات کنترل هرز آب در 100 هکتار از اراضی بیابانی منطقه جنوب دلازیان در جنوب سمنان خبر داد.

- محمدرضا حسینی 25 دی ماه بااعلام این خبر اظهار کرد: عملیات کنترل هرزآب اراضی بیابانی سمنان در حال حاضر 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: این عملیات در حجم 100 هکتار اراضی بیابانی منطقه جنوب دلازیان و در 11 کیلومتری جاده معدن گوگرد این شهرستان در حال انجام است.

مسئول اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان با بیان اینکه طبق پیش بینی ها انجام شده، این عملیات تا نیمه دوم دی ماه سال جاری پایان خواهد یافت افزود: از جمله پروژه های منابع طبیعی موثر در حفاظت از خاک می توان از پروژه های کنترل هرزآب و بذرپاشی در مناطق بیابانی نام برد و به این منظور پروژه کنترل هرزآب در 100 هکتار جنوب حاجی آباد اعلا شهرستان سمنان و با استفاده از گونه های تاغ وآتریپلکس، اشنیان و قیچ با اعتباری بالغ بر 450 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی سال 1399 اجرا گردید و نتایج مثبتی به جای داشت.

حسینی ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه این منطقه فاقد پوشش گیاهی است این پروژه در مدیریت آب های سطحی موثر بوده و موجب افزایش پوشش گیاهی و حفاظت خاک در منطقه گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل هرزآب در 100 هکتار از اراضی بیابانی جنوب سمنان

کنترل هرزآب در 100 هکتار از اراضی بیابانی جنوب سمنان