مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 12:302023-01-15سياسي

310 محکوم از قصاص نفس رهایی یافتند


رییس توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: با همت اعضای شوراهای حل اختلاف سراسر کشور و جلب رضایت اولیای دم در 9 ماهه سال جاری، 310 محکوم از قصاص نفس رهایی یافته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام هادی صادقی، رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه در تشریح اقدامات شوراهای حل اختلاف در رابطه با ایجاد سازش در پرونده های قصاص نفس و جلب رضایت اولیای دم در 9 ماهه سال‎جاری، با بیان اینکه یکی از مهم ترین سیاست های مورد توجه قوه قضاییه، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است که سال ها در اولویت این دستگاه قضایی فرار داشته و در این مسیر مرکز توسعه و شوراهای حل اختلاف سراسر کشور نیز ازهمه ظرفیت ها استفاده کرده است.

وی افزود: مردم خیرخواه کشورمان نیز در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه در مناسبت های مذهبی ، ملی و… و با مشارکت در اجرای  پویش های خاص، از جمله ماه مبارک رمضان، به حرمت امیرالمومنین (ع) و در ماه محرم و صفر به حرمت اباعبدالله الحسین (ع) مشارکت بسیار خوبی داشته اند.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از شرایط اساسی ایجاد سازش جبران ضرر زیان دیده توسط مجرم است که با پذیرش خطا باید جبران مافات کند، اظهارکرد: این که مجرم با پذیرش خطای خود و اعتراف به آن زیان طرف مقابل را جبران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

310 محکوم از قصاص نفس رهایی یافتند

310 محکوم از قصاص نفس رهایی یافتند