مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 11:502023-01-15فرهنگي

«درآمدی بر حقوق حیوانات در فرهنگ و تمدن اسلامی» منتشر شد


کتاب «درآمدی بر حقوق حیوانات در فرهنگ و تمدن اسلامی» نوشته مهدی ابراهیم زاده توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر و راهی بازار نشر شد.

- کتاب درآمدی بر حقوق حیوانات در فرهنگ و تمدن اسلامی نوشته مهدی ابراهیم زاده توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کتاب درآمدی بر حقوق حیوانات در فرهنگ و تمدن اسلامی نوشته مهدی ابراهیم زاده به تازگی توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نویسنده کتاب، با اشاره به نکات و مسائل روز مطرح در باب حقوق حیوانات به بررسی ریشه های موضوع در علوم مختلف رایج در تمدن اسلامی شامل فلسفه و کلام اسلامی، تفسیر قرآن، حدیث، فقه، عرفان و اخلاق و ادبیات پرداخته است.

او در مقدمه و فصول اولیه کتاب به بررسی شکل گیری مفهوم حقوق حیوانات در دنیای غرب پرداخته است و معتقد است شکل گیری جریان هایی با رویکرد توجه به حیوانات در دنیای جدید واکنشی به درک مکانیکی انسان از طبیعت بود که در آغاز رنسانس رواج داشت: شاید در ابتدا چنین تصور شود که عطوفت انسان به حیوانات در دوره رنسانس شکل گرفت، اما هم شواهد تاریخی و هم نظریه های فیلسوفانی مانند دکارت در این موضوع، نشان می دهد که برعکسِ تصور فوق، اومانیسم شکل گرفته در رنسانس باعث تشدید خود برترپنداری انسان بر حیوان و گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«درآمدی بر حقوق حیوانات در فرهنگ و تمدن اسلامی» منتشر شد

«درآمدی بر حقوق حیوانات در فرهنگ و تمدن اسلامی» منتشر شد