مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 11:352023-01-15بين الملل

پرتاب یک ماموریت نظامی محرمانه توسط اسپیس ایکس


شرکت فضایی اسپیس ایکس قصد دارد به زودی یک ماموریت نظامی محرمانه را با موشک فالکون هوی به فضا پرتاب کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، این شرکت قصد دارد اولین پرتاب موشک فالکون هوی در سال 2023 را در روز یکشنبه، 15 ژانویه، در ساعت 17:56 به وقت منطقه زمانی شرقی(2:26 بامداد روز دوشنبه به وقت ایران) انجام دهد.

این موشک فالکون هوی با یک روز تعویق از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب می شود تا ماموریتی محرمانه برای نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا به نام USSF-67 به انجام برساند.

این پرتاب به صورت زنده از پایگاه خبری اسپیس پخش خواهد شد.

پرتاب پیش رو پنجمین پرتاب برای این موشک فالکون هوی خواهد بود که در ماه فوریه 2018 با انجام یک پرواز آزمایشی به یاد ماندنی کار خود را آغاز کرد.

فالکون هوی در اولین پرتاب خود یک خودرو تسلا رودستر متعلق به بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس یعنی ایلان ماسک را در حالی که یک مانکن با لباس فضایی به نام استارمن در صندلی راننده آن نشسته بود به مدار اطراف خورشید فرستاد.

فالکون هوی بار دیگر در ماه آوریل سال 2019 و ماه ژوئن همان سال به فضا پرتاب شد و هر بار ماهواره های عملیاتی را با خود به همراه برد.

این موشک دیگر تا نوامبر سال گذشته پرتابی نداشت تا در نهایت در ماه نوامبر ماموریت USSF-44 را برای نیروی فضایی ایالت متحده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرتاب یک ماموریت نظامی محرمانه توسط اسپیس ایکس

پرتاب یک ماموریت نظامی محرمانه توسط اسپیس ایکس