مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 11:302023-01-15اقتصادي

ضعف جدی زیرساخت های انرژی در شرق و شمال شرق/ناترازی گاز در زمستان


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرق و شمال شرق کشور به لحاظ زیرساخت های انرژی ضعف بسیار جدی وجود دارد که نیازمند اقداماتی برای تقویت انتقال انرژی هستند.

- مصطفی نخعی در گفت و گو با مهر با اشاره به پیگیری های انجام شده در راستای رفع مشکلات گازی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر در پیک سرمای شدید هستیم که شرایط خاصی را بر کشور حاکم کرده است.

وی با بیان اینکه حداکثر ظرفیت های تولیدی گاز کشور به کارگیری شده است، گفت: در شرایط معمول حدود 900 میلیون متر مکعب در روز تولید گاز داریم که در حال حاضر با توجه به ظرفیت های به کار گرفته شده، حداکثر 990 میلیون متر مکعب تولید داریم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه مصرف گاز در بخش های تجاری و خانگی بسیار بالا بوده و به مرز 700 میلیون متر مکعب رسیده ایم که نگران کننده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گلایه ما از مجموعه دولت این است که در بودجه موضوع الگوی مصرف انرژی کمتر دیده شده است.

وی با بیان اینکه ناترازی گاز در زمستان کاملاً محسوس است، گفت: در شرق و شمال شرق کشور به لحاظ زیرساخت های انرژی ضعف بسیار جدی وجود دارد که نیازمند اقداماتی برای تقویت انتقال انرژی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضعف جدی زیرساخت های انرژی در شرق و شمال شرق/ناترازی گاز در زمستان

ضعف جدی زیرساخت های انرژی در شرق و شمال شرق/ناترازی گاز در زمستان