مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 10:202023-01-15سياسي

کشف یک مقبره فراعنه در مصر با قدمت 3500 سال


شورای عالی آثار باستانی مصر اعلام کرد که یک مقبره باستانی با قدمت به حدود 3500 سال در منطقه ی اقصر در جنوب مصر کشف شده است که بقایای سلسله سلطنتی ( فراعنه ) هجدهم در آن نگهداری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از المانیتور مصطفی وزیری، رییس این نهاد روز شنبه گفت که این مقبره توسط محققان مصری و انگلیسی در ساحل غربی رود نیل، جایی که دره معروف ملکه ها و دره پادشاهان قرار دارد، کشف شده است.

وی در بیانیه ای افزود: به نظر می رسد اولین عناصر کشف شده در داخل مقبره نشان می دهد که قدمت آن به سلسله هجدهم فراعنه آخناتون و توت عنخ آمون برمی گردد.

سلسله هجدهم، بخشی از دوره تاریخ مصر معروف به پادشاهی جدید، در سال 1292 قبل از میلاد به پایان رسید و از پررونق ترین سال های مصر باستان به شمار می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا ،شهر اقصر یا لوکسور در واقع سایتی باستانی در منطقه جنوبی مصر است که در محل شهر باستانی تب که یونانی ها آن را تبس می نامیدند بنا شده است.

این شهر با شکوه به عنوان بزرگ ترین موزه روباز جهان نیز شناخته می شود چراکه خرابه های مجموعه معابد کارناک و همچنین معابد، نیایشگاه ها و کاخ های شگفت انگیز شهر تب درست در میان ساختمان های مدرن آن پنهان شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک مقبره فراعنه در مصر با قدمت 3500 سال

کشف یک مقبره فراعنه در مصر با قدمت 3500 سال