مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 10:002023-01-15اجتماعي

مشاهده «هما» بر فراز منطقه حفاظت شده تنگ صیاد چهارمحال و بختیاری


سرپرست حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: 2 فرد پرنده هما در محدوده پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری مشاهده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری سعید یوسف پور گفت: 2 فرد پرنده هما در محدوده پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری مشاهده شد.

  سرپرست حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هما یا کرکس ریش دار با نام علمی Gypaetus barbatus بزرگترین پرنده در خانواده کرکس هاست.

وی افزود: این پرنده در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده NT یا نزدیک به تهدید قرار دارد.

یوسف پور اظهار داشت: به دلیل تغذیه این پرنده کمیاب و با ارزش از استخوان لاشه سایر حیوانات، حضور آن نشان دهنده سلامت اکوسیستم و پویایی تنوع زیستی این منطقه است.

وی با بیان اینکه تاکنون در استان 299 گونه پرنده شناشایی شده است، عنوان کرد: هم اکنون در استان، گونه پلنگ در رده بندی در خطر انقراض(EN)، شنگ، خفاش نعل اسبی مدیترانه ای، کل و بز در رده بندی آسیب پذیر(VU)، خروس کولی اجتماعی در رده حفاظتی(CV) ، اردک بلوطی در رده بندی حفاظتی(NT) و غاز پیشانی سفید و اردک مرمری در رده بندی آسیب پذیر (VU) قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده «هما» بر فراز منطقه حفاظت شده تنگ صیاد چهارمحال و بختیاری

مشاهده «هما» بر فراز منطقه حفاظت شده تنگ صیاد چهارمحال و بختیاری