مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 09:502023-01-15بين الملل

هزینه حضور آمریکا در سوریه بسیار بالاست/ به خانه بازگردید


مقام وزارت دفاع آمریکا می گوید تصمیم واشنگتن برای حمایت از عناصر تروریستی در آغاز جنگ داخلی سوریه فاجعه آمیز بود و باعث ظهور داعش و سایر گروه های شبه نظامی در غرب آسیا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از نشنال اینترست، جف لامیر یکی از اعضای وزارت دفاع آمریکا در گزارشی حضور و نقش چند ساله آمریکا در بحران سوریه را بررسی کرده و در این زمینه هشدار داده که مداخله نظامی واشنگتن در سوریه ممکن است کم هزینه به نظر برسد، اما این حضور خطرناک تر و پرهزینه تر از همیشه است.

ترجمه این گزارش در ادامه می آید: نیروهای آمریکایی پس از توقفی در پی حملات ترکیه به نیروهای کُرد تحتِ حمایت ایالات متحده آمریکا، عملیات خود را از سر می گیرند.

این تمایل به وضعیت موجود، خطراتی را که تداوم حضور ایالات متحده در سوریه به طور فزاینده ای خطرناک کرده است، نادیده می گیرد.

تصمیم واشنگتن برای حمایت از شورشیان سوری در آغاز جنگ داخلی سوریه فاجعه آمیز بود و باعث ظهور داعش و سایر گروه های شبه نظامی شد.

کشتار متعاقب آن مداخله بیشتری را به همراه داشت و با شکست داعش، توجیه آمریکایی ها برای ماندن در سوریه به طور فزاینده ای بهم ریخت.

اکنون منطق انحرافی که برای توجیه استقرار نیروهای آمریکایی در سوریه استفاده می شود، حفاظت از همان نیروهای آمریکایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه حضور آمریکا در سوریه بسیار بالاست/ به خانه بازگردید

هزینه حضور آمریکا در سوریه بسیار بالاست/ به خانه بازگردید